De loyale klant U gelooft in uw superieure klantwaarde (Slechts 8% van uw klanten deelt uw mening) U vergist zich misschien Product, dienst, beleving Loyale klanten hebben zich om meerdere - vaak emotionele - redenen aan uw organisatie verbonden, want: U bent er op het moment dat uw klanten u nodig hebben U bent er met de juiste oplossing U lost hun problemen volledig op U levert ook ongevraagd en verrast Dat is een ongekende belevenis voor de klant, vindt u ook niet?! Sociaal-culturele en maatschappelijke verbondenheid Loyale klanten zijn niet alleen blij met uw producten en diensten. Het gaat - soms nog meer - om uw waarden, uw reden van bestaan en de wijze waarop u dat in de maatschappij uitdraagt. Loyale klanten zijn veel méér dan afnemers. U verwacht het misschien niet, maar voor loyale klanten geldt vaak het volgende: U bent een bondgenoot Uw klanten delen uw missie, normen en waarden De activiteiten van uw bedrijf hebben een positief sociaal-cultureel effect Loyale klanten zijn dus (niet alleen) de kopers en afnemers; het zijn de ambassadeurs van uw organisatie, de promotors, de marketeers, de verkopers! Die klanten wilt u ook. En een duurzame relatie met hen. Daar vaart u wel bij! Ook een 9+ verdienen?! Hoe herkent u de loyale klant? Herzie uw (zelf)beeld Uit onderzoek* blijkt, dat 80% van de (onderzochte) organisaties ervan over- tuigd is dat ze de klant een superieure klantbeleving hebben geleverd. Uit datzelfde onderzoek blijkt, dat slechts 8% (!) van deze klanten die ervaring daadwerkelijk als superieur heeft beleefd... * Bron: Bain & Company, klantonderzoek bij 362 bedrijven.