Anekdotes “Het is niet waar!?” (Misschien niet altijd, maar het zet ons wel aan het denken) Paul Molenschot Goed verwachtingen gemanaged en de klant bovendien verrast! Ik heb al een afspraak bij de garage en wil graag een leenauto. De dag ervoor belt de garage: de leenauto die ze voor me in gedachten hebben, is onverhoopt langer in gebruik. Of het een probleem is als ik een bestelauto meekrijg. Voor mij niet echt een probleem, dus die afspraak is snel gemaakt. Fijn dat ze even bellen, want voor hetzelfde geld had ik met klanten op pad gemoeten... Ik kom de volgende dag bij de garage. Het is ijzig koud buiten. Voor de deur staat een auto - zonder chauffeur - te ronken. (Uit milieu-overwegingen vind ik dat niet zo’n goede zaak. Maar wat volgt, is verrassend en heeft hiermee te maken.) “Goedemorgen, meneer De Voogt*. Fijn dat u er bent. Ik heb uw leenauto al klaargezet en voor u opgewarmd. Dan hoeft u niet in een koude auto over te stappen. En, o ja, ik heb ‘m ook alvast gekeerd. Want in dit smalle straatje is dat bijna niet te doen. Zo kunt u gemakkelijk wegrijden...” Het onverwachte vervolg... Dit maak ik niet vaak mee. Ik vertel dit verhaal daarom aan wie het maar horen wil. Ook aan kennissen. En (mede) op basis van mijn verhaal, koopt een van die kennisen een paar weken later zijn nieuwe auto juist bij dit garagebedrijf! Hoe spraakmakend wilt u uw bedrijf maken?! Laat het me weten! * Jan Willem de Voogt is een collega. Met dit verhaal illustreert hij uit eigen ervaring een prachtige 9+ beleving. Laat u inspireren Heeft u ook een inspirerende “9+ ervaring” gecreëerd voor uw klanten en wilt u die met me delen? Bel of mail me: T: 06 - 1395 5421 E: Paul.Molenschot@creativeren.nl